Škoda Auto v září prodala 86.600 vozů, meziročně o 3,3 pct více

Automobilka Škoda Auto prodala v září 86.600 vozů, což je meziročně o 3,3 procenta více. V Evropě prodeje vzrostly o 9,4 procenta, v České republice o více než 20 procent na 5600 vozů. Na nejvyšším trhu značky, v Číně, prodeje meziročně poklesly o 4,9 procenta na 21.400 prodaných vozů. Automobilka to dnes sdělila ČTK v tiskové zprávě. 

Od ledna do září dodala Škoda zákazníkům na celém světě 684.900 vozů, meziročně o 4,5 procenta méně. "Prodeje v dosavadním průběhu roku byly ovlivněny úpravami výrobních linek s ohledem na změny v modelové paletě. České automobilka se také zcela nevyhnula vlivům, způsobeným některými slabšími trhy. Aktuální příjem objednávek vozů značky Škoda se vyvíjí velice pozitivně," uvedla Škoda v tiskové zprávě. 
    
V západní Evropě Škoda v září dodala 37.800 aut, o 12,1 procenta více, než minulý rok. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu značky, bylo dodáno 13.600 vozů, o 100 méně než loni. Škoda tam v uplynulém měsíci dosáhla rekordního tržního podílu ve výši 6,5 procenta. Ve stejném měsíci minulého roku činil tržní podíl 6,1 procenta. 
    
Ve východní Evropě dosáhla Škoda v září počtu 10.900 dodávek zákazníkům, představuje to meziroční pokles 6,5 procenta. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, automobilka prodala 7700 vozů, o 12 procent méně než v loňském září. 
    
Ve střední Evropě Škoda prodala 11.100 vozů, což je o 19,4 procenta více oproti září minulého roku. Čeští zákazníci si koupili 5600 vozů, zhruba o 1000 více než v září 2012. Kumulativně za prvních devět měsíců tak podíl značky na českém trhu činí 35,6 procenta. 
    
Největším odbytištěm značky byla v září opět Čína. Škoda tam v září prodala 21.400 vozů, o 4,9 procenta méně než loni. 
    
V těchto týdnech vstupuje na evropské trhy nová Škoda Rapid Spaceback. Omlazený model Škoda Yeti se začne prodávat ve dvou variantách začátkem příštího roku. Podle informací ČTK by příští rok, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla Škoda představit koncept většího sportovního užitkového vozidla (SUV). Podle Škody je toto auto vyvíjeno také pro lidi, kteří chtějí být vidět a upoutat pozornost. Pro pěti nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman. 
    
Škoda v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílí 7,3 procenta. Provozní zisk české automobilky se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur (zhruba 6,3 miliardy Kč). Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. 
    
Automobilka letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2018 chce Škoda zvýšit počty dodávek zákazníkům minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. 
 
zdroj: ČTK