Škoda hlásí nejlepší měsíc v historii značky

Září bylo pro automobilku Škoda měsícem s nejlepším prodejním výsledkem za 120 let trvání výroby vozů.  

Dodávky vozů s okřídleným šípem ve znaku stouply v září celosvětově o 14,4 procenta. Přispěl k tomu hlavně model Škoda Superb, jehož se k zákazníkům oproti loňskému září dostalo více než jednou tolik, a také výrazný skok Škody na největším automobilovém trhu – v Číně.
Právě v Číně, která je z pohledu prodejců automobilů nejzajímavějším trhem, prodala Škodovka v září 32 tisíc vozů a tím překonala loňský výsledek o 34,4 procenta.

Sympatická čísla ale hlásí i další tradiční odbytiště. V západní Evropě automobilka prodala 45 800 vozů, čímž prodeje stouply meziročně o 4,8 procenta (nejzajímavěji v Itálii – o 24,4 procenta). Ve střední Evropě to bylo 15 100 vozů, tedy růst o 13,2 procenta (právě o tolik procent stoupl odbyt také v ČR). A k pozvolnému růstu dochází i v problematické východní Evropě, v září se tu prodalo o 200 aut víc než před rokem, v Rusku, které sleduje automobilka zvlášť, stoupl počet registrací o 4,9 procenta na celkových 4 800 vozů.

Žádný region se však nemůže dynamikou poptávky rovnat s Izraelem a Tureckem, kde zájem o škodovky meziročně stoupl o 73 a 63,4 procenta, což reálně představuje odbyt 2100 a 1600 vozů.

„Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná," říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Co se týká jednotlivých modelů, v počtu prodaných kusů za září 2016 kraluje Škoda Octavia (40 900) následovaná Fabií (19 800) a Rapidem (19 700).